Národní technické muzeum na základě dlouhodobé spolupráce se Správou železnic vystavuje pro veřejnost ve vstupním prostoru stanice Praha hlavní nádraží další drezínu ze svých sbírek.

Dnes cennou motorovou drezínu postavila pro Ústecko-teplickou dráhu v roce 1908 smíchovská firma Ringhoffer, zřejmě jako jednu z prvních motorových drezín u nás. Drezína sloužila k inspekčním jízdám na této dráze na severu Čech až do zestátnění této soukromé společnosti v roce 1924, kdy přešla do majetku ČSD. Národnímu technickému muzeu ji darovalo Ředitelství státních drah Praha – jih roku 1929.

Drezínu si mohou návštěvníci prohlédnout v dolní části výpravní budovy mezi výstupy z metra ve vestibulu stanice Praha hlavní nádraží.

Ve stanici Plzeň hlavní nádraží zpříjemňuje cestujícím čekání další drezína ze sbírky NTM – Dm 4-47044, přezdívaná Maruška. Tento stroj vyrobila kopřivnická Tatra v roce 1947 a sloužil na Plzeňsku.

Drezína firmy Ringhoffer z roku 1908 na pražském hlavním nádraží 

Dvounápravová drezína se dvěma čelními, kůží čalouněnými lavicemi, jedno­vál­covým čtyřdobým, vodou chlazeným zážehovým motorem, mechanickým, plynule měnitelným třecím převodem (plní zároveň funkci spojky) a pohonem jed­né nápravy válečkovým řetězem. Původně dodána společnosti Ústecko-tep­lic­ké dráhy (ATE/ÚTD).

Fotoalbum