Významná kapitola dějin domácí automobilové výroby byla napsána v automobilce Praga, tedy v automobilním oddělení největšího pražského strojírenského koncernu, který postupně nesl názvy První českomoravská továrna na stroje v Praze, Českomoravská-Kolben a.s. a Českomoravská-Kolben-Daněk a.s.  Automobilka se sídlem v Praze-Libni tvořila v období před druhou světovou válkou spolu s továrnami Laurin & Klement – Škoda v Mladé Boleslavi a NW – Tatra v Kopřivnici „velkou trojku“ domácích automobilových výrobců. V druhé polovině dvacátých let a na přelomu let třicátých byly pragovky dokonce nejprodávanějšími vozy na domácím trhu. Výrobu osobních automobilů Praga ukončila druhá světová válka.  Po roce 1947 byly pod značkou Praga vyráběny již jen nákladní automobily.

Národní technické muzeum v Praze se ve spolupráci s Automuzeem Praga ve Zbuzanech a za přispění několika soukromých sběratelů rozhodlo výrobu osobních automobilů Praga připomenout samostatnou výstavou. Ta sestává z patnácti historických automobilů Praga z let 1910 až 1939, které doplňuje jedno atraktivní současné překvapení.