Motorový vůz M 400.001

Původní čtyřnápravový motorový vůz první elektrické místní dráhy Tábor – Bechyně, která zahájila provoz v roce 1903. Projekt dráhy a dodávky elektrického zařízení táborské elektrárny, trakčního vedení i hnacích vozidel jsou dílem Křižíkova elektrotechnického závodu v Karlíně. Vozovou část vyrobila Ringhofferova vozovka na Smíchově v roce 1903 s číslem 64702. Po několika rekonstrukcích, z nichž hlavní proběhla roku 1938 v souvislosti se změnou napájecí soustavy, sloužil vůz v pravidelném provozu až do 70. let. Od té doby je příležitostně využíván při zvláštních vyhlídkových jízdách a oslavách výročí této pozoruhodné dráhy.

Technické údaje:

Uspořádání náprav Bo'Bo', tlapové trakční motory o výkonu 55 kW, napájecí soustava: stejnosměrný proud o napětí 1500 V (původně 2×700 V), tlaková provozní a ruční vřetenová brzda, 30 míst ve třetí a 10 ve druhé třídě.