Automobil Z -4

Automobil Z – 4 (výrobce brněnská Zbrojovka), rok výroby 1936, má dvoudobý čtyřválcový motor chlazený vodou, třístupňovou převodovku, přední náhon. Rám je žebřinový, všechna kola nezávisle odpružená listovými pery, hydraulické pákové tlumiče. Bubnové brzdy jsou umístěny na všech kolech.

Dvoudveřová uzavřená karosérie Zetky je vyrobena z dílů z ocelového plechu připevněných šrouby na dřevěné kostře. Podlaha vozu je též z dřevěných prken. Rezervní kolo je umístěno na mohutném držáku vzadu za autem, do kufru byl přístup zevnitř vozu po odklopení opěradla zadního sedadla.

Vůz Z – 4 se poprvé představil v dubnu 1933 na Pražském autosalónu. Zetky s pohonem předních kol se staly rychle oblíbeným vozem. Měly i závodní úspěchy – roku 1934 zvítězily v soutěži 1 000 mil československých mezi Prahou, Brnem a Bratislavou rychlostním průměrem 92 km / hod.

Zetky slavily i společenské úspěchy. V Praze vznikl Z-klub majitelů Zetek, jehož členem byl i Vlasta Burian.

Technické údaje:

Rok výroby: 1936, výrobce: Československá zbrojovka a.s. Brno Motor: dvoudobý, kapalinou chlazený čtyřválec, vrtání 81,5 mm, zdvih 94 mm Zdvihový objem: 980 ccm Výkon: 25 k Max. rychlost: 90 – 100 km/hod, spotřeba asi 8 litrů/100 km. Celková váha: 810 kg Kabriolet, dvoudveřová karoserie, čtyřsedadlové provedení.